maandag 7 maart 2011

WK cricket 2011

Buiten is het nog te koud maar binnen is het lekker knus. Alhoewel de lente in aantocht is, en een hoopgevend zonnetje de straten opfleuren, is het nog lang geen "zonder jassen" weer. Ik heb dus een excuus om niet op mijn vrije dag naar buiten te moeten en zit dus relaxed met een biertje op mijn comfortabele bank te kijken naar het wereldkampioenschap cricket. Een fast bowlers, gooit de bal met een snelheid van wel boven de 120 kilometer op de gereed staande batsman. De batsman weet de bal behendig te raken en slaat de bal, zonder de grond te raken, over de klaar staande fielders in hun fleurige outfits, de overvolle tribune in. Six runs. De schotel op mijn dak ontvangst de uitgezonden signalen van Sky sports probleemloos, mijn decoder kraakt de gecodeerde signalen zonder moeite. De commentatoren lullen aan één stuk door en de wedstrijd is nu al zes en een half uur bezig en duurt nog wel een paar uur. Ik wacht met smart op de lente: cricket for the mean time.

Geen opmerkingen: