maandag 7 maart 2011

Libya TV



Geen paniek,ik ben gerust gesteld. President Obama kan zijn vliegdekschip ergens anders naar toe sturen en Premier Rutte kan de Hr. Ms. Tromp naar Ijmuiden terugroepen. Het is allemaal misplaatste propaganda. Ik zie net zelf met eigen ogen op de Lybische staatstelevisie mensen demonstreren voor hun leider Khadaffi. Mannen en vrouwen van alle leeftijden te samen met vele kinderen steunen in de met zonovergoten straten van Tripoli hun grote leider. Is het dan toch Al-Qaida die probeert om voet aan de grond te krijgen in noord-Afrika ? Of moet ik toch geloven wat er in de westerse media wordt verteld ? In ieder geval mis ik de komende dagen mijn dagelijkse Bedoeïnen soap en zie ik een krampachtige poging om de buitenwereld te laten geloven dat er helemaal niets aan de hand is. De laatste stuiptrekkingen van een dictator wellicht. Of weet de kolonel de rebellen opstand neer te slaan ? Ben dan ook benieuwd of Obama zijn vliegdekschip weer terugstuurt. Mocht Nederland dan ook hun steentje willen bijdragen, dan adviseer ik premier Rutte wat tot de tand toe bewapende gevechtshelikopters te sturen in plaats van die A-team helikopters van afgelopen zondag.

Geen opmerkingen: